tisdag 11 juni 2013

Sommarlov


Nu har jag varit arbetslös i 2veckor, tiden har gått otroligt fort. Varit kanonväder dessa veckor, är på min 3dje nu och har i och med det min längsta ledighet sedan jag började arbeta -97. Aldrig haft längre än 2veckor semester. Så det är väldigt skönt att få varva ner och ta det lite lugnt.
Tror faktiskt nu att det är viktigt att ta ett break en tid och komma ikapp i livet som jag varit inne på tidigare. Visst har de flesta semester men tror det ibland är svårt att hinna landa helt  då en stor del av energin iaf i barnfamiljer går åt att få en så perfekt semestertid som möjligt med allt vad det innebär och det är inte alltid det lättaste.
När man håller på att landa i själen ser man saker runt omkring sig, man ser naturen, tänker på dofter och uppskattar lugnet. När tempot i tillvaron skruvas upp missar man mycket, man får nästan tunnelseende och bara hastar till morgondagen, iaf har det varit så för mig.
Varit en skön dag idag också, började med skolavslutning för grabbarna, mycket sång och tal och lite individuella prestationer med fiol och gitarr, precis som sig bör. Alltid något speciellt med skolavslutning och sommarlovets intågande.
Resterande del av dagen har bestått av lagning av sambons cykel och nu har jag precis kört en timme på gym och en skogsmil på cykeln i Ätrans snårskog så nu är man gott trött!:)
De var allt för denna gång!
Ha de gött!
Tjing !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar